Com prevenir l’osteoporosi mitjançant l’alimentació

20 de octubre. Día Mundial de Lucha contra la Osteoporosis

Foto: Anses (FlickrCC)

L’osteoporosi és una malaltia que es caracteritza per la disminució de la densitat òssia, alterant la micro arquitectura dels ossos, produint fragilitat òssia i major risc de fractures, és a dir fa que els teus ossos estiguin febles. Afecta en més proporció a dones postmenopàusiques i en menor proporció als homes.
Aquesta malaltia és asimptomàtica, moltes vegades passa desapercebuda durant anys, fins que es produeix una fractura.
Aquestes fractures poden ocórrer després d’una caiguda a casa, aquest tipus de fractura es diuen ¨fràgils¨, perquè normalment les persones amb ossos sans, no es fracturen tan fàcilment.
Per prevenir-ho són necessaris hàbits saludables i una revisió amb el teu metge i infermera per valorar si és necessari realitzar alguna prova, sobretot en dones majors de 65 anys.
Per això, és important conèixer, que podem fer per mantenir uns ossos saludables i plens d’energia.

Et deixem 5 consells per mantenir els teus ossos saludables:
1.- Consumir aliments rics en calci, com el iogurt, la Llet de vaca, vegetals de fulles verdes, les taronges, el formatge, la llet de soia, gelat de iogurt, ametlles, nous, sèsam, avellanes, el tofu, mongetes blanques, cigrons, sardines, llet vegetal enriquida en calci.

 

 

 

 

 

 

2.- Consumir aliments rics en vitamina D, com el peix (areng, salmó, verat, ostra, sardines, tonyina, gambes), llet de vaca, ous, llet vegetals enriquides en vitamina D.
3.- Realitzar activitat física, almenys 30 minuts 3 vegades a la setmana, (sabem que és difícil), però els teus ossos t’ho agrairan.
4.- Evitar fumar: el cigarret deteriora molts els teus ossos i accelera la pèrdua de massa òssia. 5.- Limitar el consum d’alcohol.

Recomanacions fàcils i pràctiques per evitar caigudes:
– Asseguri’s que totes les seves catifes tinguin un material antilliscant a la part posterior per mantenir-les en el seu lloc.
– Retirar els cables elèctrics, perquè no estiguin en el seu camí.
– Cal tenir cura amb el terra que rellisca.
– Porta sabates resistents i còmodes amb soles de goma i amb dibuix rugós.
– Revisar la vista si és necessari.

Amb uns hàbits saludables, tindràs una millor qualitat de vida i uns ossos sans i forts.

 

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en Infermeria, Medicina de família i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s