Preparació per fer senderisme

trekking-245311_640

Foto: Pixabay

Amb l’arribada del bon temps les ganes de  passar el dia a l’aire lliure augmenten. La platja és una bona opció per refrescar-nos en els dies calorosos, però, no oblidem que a la muntanya també podem gaudir d’un bon dia sense aglomeració de gent.

Per planificar una bona ruta cal tenir en compte alguns aspectes:

Planificació de la ruta
• Escollir la ruta segons la capacitat física de totes les persones que hi participen.
•  Tenir informació detallada sobre el sender que se seguirà (marques de la ruta, mapa, GPS i brúixola).
•  Saber com arribar al començament del sender i el temps de trasllat que es necessita.
•  Temps estimat que s’utilitzarà per fer tot el recorregut i ajustar-ho a les hores de sol segons l’època. Evitar caminar les hores de més sol i les últimes hores del dia quan ja es fa fosc.
•  Tenir en compte les condicions climatològiques

Equipament necessari
•  Roba còmoda i ampla que no dificulti els moviments. Si fa calor evitar els teixits de lycra. És recomanable portar roba transpirable i si fa fred, roba de cotó.
•  Calçat adient a la ruta. Si el camí és per muntanya utilitzar botes que agafin els turmells per evitar torçades. Si la ruta és per camí asfaltat sense obstacles, es pot utilitzar calçat esportiu. Evitar calçat que estrenyi massa o no subjecti bé els peus.
•  Utilitzar mitjons de cotó sense costures per evitar les lesions per fregament.
•  Si és època de calor, encara que el dia estigui ennuvolat, portar gorra amb visera i  crema solar de protecció alta.
•  Motxilla lleugera on hi ha d’haver l’imprescindible: Aigua (1’5-2 litres per persona), petita farmaciola de primers auxilis, menjar segons les hores de ruta (evitar excessos).
• Impermeable si la previsió és de pluja
• Guia o mapa de la zona.
• És molt recomanable portar bastons de trekking. Ajuden tant si és camí pla o pujades / baixades i fa que no es carreguin tant els turmells i els genolls.

El dia de la ruta
•  Veure la previsió del temps.
•  Abans de començar a caminar fer un escalfament i estiraments bàsics:
→ Cap i coll (rotar i fer moviments d’un costat a l’altre, darrere i davant)

Exercici1 → Espatlles (pujar i baixar, donar voltes al braç endavant i endarrere)

Exercici2→ Turmells (amb la punta a terra girar als dos costats)

Exercici3→ Tòrax i cintura (amb les mans a la cintura rotar-la sense moure els peus. Baixar esquena intentant arribar a terra)

Exercici4

•  Seguir un ritme constant
•  Evitar les parades perllongades
•  Passos curts a les pujades
•  Dosificar l’aigua
•  Respectar el medi ambient. No llençar escombraries, respectar la flora i la fauna.
• Respectar el silenci. Gaudir del paisatge.

 

 

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en Infermeria, Medicina de família i etiquetada amb , , , , , , , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s