Esport sí, però amb salut!

aquel ejercicio de elongación simétrica en tonos de gris parece una danza

Foto: xlup (Flickr)

Quan es realitza qualsevol tipus d’esport és molt important tenir en compte el nivell d’intensitat i l’activitat que es realitzarà per tant de planificar-la adequadament i reduir el risc de lesions.

És molt important l’auto-coneixement. Abans d’iniciar la pràctica esportiva seria interessant realitzar un control mèdic previ. Hem de ser conscients del nostre estat de salut, així com de les nostres capacitats i limitacions.

A continuació us donarem un seguit de consells bàsics per evitar lesions o possibles alteracions de la salut degudes a la pràctica esportiva:

REALITZEU UN ESCALFAMENT I ESTIRAMENTS PREVIS.

  •  Us ajudarà a facilitar l’elasticitat articular i augmentar la temperatura corporal per adaptar l’organisme a l’activitat física.
  • L’escalfament ha d’iniciar-se  amb moviments dels grans grups musculars. Posteriorment s’aniran activant grups musculars més específics.
  • Eviteu rebots i moviments bruscos.

ELEMENTS AMBIENTALS I MATERIALS.

  •  És important  tenir en compte que les instal.lacions, l’espai físic i el material estiguin en bones condicions.
  • Utilitzeu els elements de protecció recomanats per a cada esport.

ROBA I CALÇAT.

  • Feu servir la roba adequada i que faciliti la transpiració.
  • Utilitzeu el calçat recomanat per a cada especialitat esportiva: còmode, que absorbeixi l’impacte i que doni estabilitat.
  • Utilitzar mitjons i tenir cura dels cordons (sempre ben lligats).

PEUS.

  • Són la base de la majoria dels esports i cal tenir cura. Les ungles han d’estar ben tallades i rectes.
  • Cal que estiguin hidratats correctament i vigilar els punts pressió, que poden produir en un futur lesions.

HÀBITS.

  • Una  alimentació, hidratació i descans adequats us ajudarà a prevenir danys.
  • Cal evitar hàbits nocius com l’alcohol, el tabac i les drogues.

SEGURETAT.

  • Cal que respecteu les mesures de seguretat de cada esport.
  • Cal que conegueu les vostres possibilitats físiques i psíquiques, per tal de conèixer els límits del vostre cos.
  • Augmenteu el nivell d’exercici gradualment i sigueu constants. No intenteu fer “en un o dos dies l’activitat física de tota la setmana”.
  • Davant de qualsevol lesió o dolor pareu i espereu a estar recuperats totalment abans de practicar esport.

FINALITZEU AMB ESTIRAMENTS I EXERCICIS DE REFREDAMENT.

  • Realitzeu exercicis de baixa intensitat per tornar a la situació de repòs gradualment, per relaxar els músculs i deixar-los preparats per la següent sessió.

PRÀCTIQUES CORRECTES.

  • Quan us ajupiu no doblegueu els genolls més enllà del punt mig.
  • No torceu els genolls al estirar-se. Mantingueu els peus plans a la superfície el més que pugueu.
  • Quan salteu, doblegueu els genolls al aterrar.

KeepTheCalm&FesSport

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en Infermeria, Medicina de família i etiquetada amb , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s